نحوه چسابندن لوله های پی وی سی

  • اندازه گیری، برش و صاف کردن لبه های لوله های پی وی سی

طول صحیح لوله پی وی سی را اندازه بگیرید و علامت بزنید. طول لوله مورد نیاز برای پروژه خود را پیدا کنید، سپس همان طول را روی لوله جدید خود در نشانگر دائمی علامت بزنید. به عنوان مثال، هنگامی که لوله ها را تعمیر می کنید، طول لوله شکسته را با استفاده از نوار اندازه گیری اندازه گیری کنید. سپس همین طول را روی لوله تعویضی خود اندازه بگیرید و علامت بزنید.

به یاد داشته باشید، شما هر دو سر را در اتصالات از طریق لبه ها قرار می دهید، که انتهای لوله های PVC را محکم در جای خود نگه می دارد. بنابراین اندازه‌های شما برابر با طول لبه ‌های ۲ اتصالات شما خواهد بود.

برای راحت بریدن لوله پی وی سی یک گیره نصب کنید. برای برش تمیز و ایمن با اره برقی، لوله خود را با گیره در جای خود نگه دارید. اگر به سادگی ۲ تکه چوب ضایعات را به هم بچسبانید یا میخ بزنید تا زاویه ۹۰ درجه ایجاد کنند. سپس لوله خود را در انتهای آنها قرار دهید.

پس از قرار گرفتن محل برش لوله در محل مورد نظر، لوله را برش بزنید.

در اثر برش در لبه لوله ممکن است پلیسه هایی ایجاد شود که میتوان با کاتر یا سمباده آن هارا از بین برد.

  • اتصال لوله های پی وی سی

یکبار دیگر لوله را اندازه بزنید و امتحان کنید که به درستی داخل اتصال قرار می گیرد.

لوله ها را علامت گذاری کنید، ترتیب و چرخش دقیق لوله های خود را علامت بزنید. هنگام بستن یک خط طولانی از چندین لوله، لوله ها را از چپ به راست شماره گذاری کنید. برای لوله های زانویی، یک خط مستقیم روی هر لوله و اتصالات مجاور بکشید. برای اینکه بعداً لوله‌های آرنج خود را به درستی ببندید، می‌توانید علامت‌های خود را ردیف کنید. به خصوص هنگامی که با منحنی های لوله کشی خود (لوله های زانویی) سروکار دارید، این مرحله بسیار مهم خواهد بود.

سیمان یا پرایمر مخصوص پی وی سی تهیه کنید.

اگر در شرایط مرطوب کار می کنید، از سیمان خشک یا تر استفاده کنید.

قبل از اینکه سریع به سیمان کاری بروید، لوله خود را با پرایمر بپوشانید. سطح را به صورت کامل تمیز کنید. سپس با استفاده از برس، دور بیرونی لوله را ۳ بار بپوشانید. در مرحله بعد، پرایمر را نیز ۳ بار روی قسمت داخلی اتصال قرار دهید. پرایمر را در نواری به عرض ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) در اطراف لوله و اتصالات بمکشید. قبل از شروع بتونه کاری، سیمان خود را آماده کنید. شما حدود ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا سیمان را استفاده کنید.

بلافاصله پس از افزودن پرایمر به لوله و اتصالات خود، با استفاده از برس داخلی سیمان، ۳ لایه سیمان یا “چسب” را روی قسمت بیرونی لوله خود بکشید. سپس، ۳ لایه سیمان را به داخل اتصالات خود بکشید. سیمان را روی نوار ضخیم ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) که به تازگی پوشش آن را با پرایمر تمام کردید، قرار دهید. دوباره بلافاصله به مرحله بعدی بروید. سیمان لوله پی وی سی تنها در ۳۰ ثانیه خشک می شود. مطمئن شوید که لوله شما در جای خود قرار دارد.

لوله پی وی سی خود را به محل اتصال خود فشار دهید و بپیچید. چسب باید زمانی که لوله شما به درستی تراز شده است، ثابت شود. بنابراین، لوله خود را با فاصله یک ربع از خط‌هایی که در طول اتصال خشک خود ایجاد کرده‌اید، به داخل اتصال فشار دهید. سپس، لوله خود را بچرخانید تا ۲ نیمه خط اکنون یک خط مستقیم ایجاد کنند. با پیچاندن لوله، سیمان را فعال می کنید. لوله را به مدت ۳۰ ثانیه در جای خود نگه دارید. به این ترتیب، وقتی آب را باز می کنید، متوجه می شوید که لوله شما به طور کامل و درست تنظیم شده است.

 

نکات اجمالی :

  • چسب را رقیق نکنید.
  • چسب قبل از استفاده باید به خوبی هم زده و مخلوط شود.
  • به محل اتصال برای مدت ۱۰ دقیقه پس از چسباندن نباید ضربه وارد شود.
  • قوطی چسب باید سربسته دور از نور نگهداری شود .
  • زمان عمر مفید چسب می تواند با بستن فوری درب قوطی پس از هر بار مصرف افزایش یابد.
  • نگهداری در انبار : قوطیهای محتوی چسب PVC را باید در محل سرد نگهداری نمود عمر چسب موقعی که در جای خنک و قوطیهای تخلیه شده از هوا نگهداری نمیشود محدود میباشد .
  • در صورتیکه مشاهده شود که محلول ژله‏ای شکل شده است نباید مورد استفاده قرار گیرد . برگرداندن چسب به حالت نرمال اولیه یا برطرف کردن حالت ژله‏ای با اضافه نمودن مواد حلال یا تینربه چسب مجاز نمیباشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید