چگونه شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

ممکن است ماشین لباسشویی شما مشکلاتی همچون مسدود شدن شلنگ تخلیه یا کند شدن تخلیه آب را داشته باشد. زمانی که ماشین لباسشویی تان به طور موثر کار تخلیه را انجام نمی دهد، این موضوع اغلب به خاطر باقی مانده صابون، لینت خشک کننده و چربی و روغنی است که از لباس ها ایجاد شده است. به منظور رفع چنین مشکلاتی، باید شلنگ تخلیه آب را تمیز کنید. این کار را می توان به صورت شیمیایی یا به صورت دستی با ابزارهای خاصی انجام داد. با کمی تلاش و اختصاص زمان، می توانید محل تخلیه آب ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید و به آن اجازه دهید به صورت آزادانه جریان داشته باشد.

روش اول: استفاده از تمیز کننده های خروجی تخلیه

۱. ابتدا محل تخلیه آب را پیدا کنید:

معمولا محل تخلیه ماشین لباسشویی، لوله ای پشت ماشین است که شیلنگ ماشین به آن می رسد. شیلنگ نیز در برخی از موارد به طور محکم به محل تخلیه متصل شده است یا اینکه ممکن است به داخل آن کشیدن شده باشد.

  • زمانی که شلنگ تخلیه را جستجو می کنید باید آن را از خطوط آب سرد و داغ تمییز نمایید. خطوط آب داغ و سرد باید کوچک تر از لوله تخلیه باشد و این موارد با رنگ های آبی و قرمز نشان دار می شود تا نشان دهد که کدام یک از لوله ها مربوط به آب داغ و کدام یک مربوط به آب سرد است.

۲. آب داغ را در انتهای محل تخلیه آب بریزید:

اگر ماشین لباسشویی شما به کندی کار تخلیه را انجام می دهد اما به طور کامل مسدود نشده است می توانید آب داغ را در انتهای آن بریزید تا تمیز شود. اینکار می تواند صابون تجمع یافته و سایر موادی که لوله تخلیه را تنگ تر کرده است را آزاد نماید.

  • اگر ماشین شما بیشتر اوقات با آب داغ کار می کند، ممکن است این راه حل برای رفع مشکل شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی مفید نباشد زیرا خودِ ماشین لباسشویی بیشتر اوقات آب داغ را مورد استفاده قرار می دهد. با اینحال اگر تنها چرخه آب سرد را اجرا می کنید، ریختن آب داغ در شلنگ تخلیه می تواند به شما کمک کند.
  • در نواحی که در فصول سرد سال آب منجمد می شود، شلنگ تخلیه نیز ممکن است منجمد گردد و با یخ مسدود شود. اگر در این نواحی زندگی می کنید و بر این باورید که محل تخلیه با یخ مسدود شده است، آب داغ را در آن بریزید تا از شر تمامی یخ هایی که در مسیر لوله تجمع یافته اند خلاص شوید.

۳. تمیز کننده صنعتی برای شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بخرید:

اگر ورودی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما مسدود شده است برای تمیز کردن آن می توان از شوینده های صنعتی که به طور خاص برای اینکار طراحی شده اند استفاده کرد. به طور کلی این محصولات می توانند برای مسدود شدگی های کوچک مفید باشند اما زمانی که صحبت از باز کردن لوله کاملا مسدود شده به میان می اید محدودیت هایی خواهند داشت.

  • زمانی که تمیز کننده صنعتی برای شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را خریداری می کنید، مطمئن شوید که تمیزکننده مورد نظر برای نوع لوله و نوع سیستم تخلیه ای که دارید امن است. برخی از محصولات قوی در برگیرنده اسید سولفوریک هستند که می تواند به لوله های PVC اسیب برساند. چنین موادی عموما برای محیط زیست نیز خوب نیستند.

۴. محل شیلنگ تخلیه را جدا کنید:

برای استفاده از تمیزکننده های صنعتی، شما باید خطوط شلنگ تخلیه را از ماشین جدا کنید و تمیز کننده را به طور مستقیم روی محل تخلیه بریزید. در برخی از ماشین ها می توانید به سادگی لوله ای که از ماشین لباسشویی می اید را بکشید. با اینحال در برخی از ماشین های لباسشویی، ممکن است نیاز به باز کردن پیچ های شلنگ تخلیه از ماشین داشته باشید که در انتها و پشت دستگاه قرار دارد. اگر مجبور شدید اینکار را انجام دهید، خود را برای خروج آب از ماشین و شلنگ تخلیه آماده کنید.

۵. دستورالعمل های نوشته شده بر روی بسته بندی را دنبال کنید:

اینکار معمولا با ریختن محصول در محل تخلیه با کمی آب داغ شروع می شود. سپس باید مدت زمان خاصی را منتظر بمانید تا محصول کار خود را بکند. در نهایت باید محل تخلیه را شستشو دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که محل تخلیه را بعد از مدت زمان معین می شویید. قرار دادن طولانی مدت شوینده در این مکان، می تواند به لوله ها آسیب وارد کند.

روش دوم: استفاده از لوله بازکن

۱. شیلنک محل تخلیه را از ماشین لباسشویی جدا کنید:

اگر مسدود شدگی این مکان با مواد شیمیایی موجود حل نشد، باید از لوله باز کن استفاده کنید. برای اینکار باید شلنگ را از ماشین لباسشویی جدا کنید تا بتوانید لوله باز کن را به آن هدایت نمایید.

  • شلنگ تخلیه در پشت دستگاه به ماشین لباسشویی می رسد. باید گیره ای وجود داشته باشد که این دو را به هم متصل نماید. در این شرایط می توان از پیچ گوشتی مخصوص برای باز کردن شلنگ استفاده کرد.
  • به خاطر داشته باشد که به هنگام جدا کردن شلنگ ممکن است کمی آب از ماشین و شلنگ به بیرون بریزد. به همین خاطر باید سطل و حوله ای در کنار خود داشته باشید. اگر محل تخلیه مسدود شده باشد این موضوع بیشتر رخ می دهد زیرا آب در آن گیر کرده است.

۲. لوله باز کن را در محل تخلیه قرار دهید:

بعد از اینکه لوله را ازاد کردید می توانید لوله بازکن را در آن بگذارید. لوله بازکن ابزاری است که در برگیرنده سیم طولانی و مارپیچ می باشد و از لوله ها پایین می رود و به انتهای آن می رسد. نکته کلیدی هل دادن لوله بازکن به سمت پایین لوله ها و ازاد کردن موارد مسدود شده در مسیر است. اگر احساس مقاومت کردید، باید دستگیره را در جهت عقربه های ساعت بگردانید تا لوله بازکن بچرخد و بتواند مواد مسدود کننده را بگیرد.

  • شما می توانید از طول های مختلف لوله بازکن استفاده کنید. لوله بازکن هایی با طول متوسط تا طولانی وجود دارد که طول آن ها از ۱۵ الی ۲۳ سانتی متر متغیر است و می توانند بر روی مسدودشدگی های متفاوت همچون آن هایی که در انتهای لوله هستند مورد استفاده قرار گیرند. البته کار کردن با لوله بازکن های طولانی و بزرگ تر راحت است.

۳. تا زمانی که مقاومت موجود در لوله تخلیه از بین نرفته است به کار خود ادامه دهید:

ممکن است مجبور شوید چندین بار این فرایند را تکرار کنید تا محل تخلیه را تمیز نمایید. بعد از اینکه لوله بازکن را چندین بار چرخاندید ، آن را در بیاورید و باقی مانده مواد را از روی ان تمیز کنید. سپس لوله بازکن را دوباره در لوله تخلیه بگذارید تا بتوانید مواد باقی مانده دیگر را تمیز کنید. مطمئن شوید که دیگر هیچ مسدودشدگی در ماشین لباسشویی وجود ندارد.

  • زمانی که دستگیره را می چرخانید ممکن است بخواهید لوله بازکن را کمی به داخل و خارج از لوله ببرید. اینکار به لوله باز کن کمک می کند باقی مانده مواد را از لوله بگیرد و آن را ازاد کند.
  • بعد از اینکه احساس کردید لوله تخلیه تمیز شده است، لوله بازکن را از لوله خارج کنید. برای بررسی مسدود شدگی، می توانید آب را قبل از اتصال لوله به ماشین لباسشویی در آن بریزید و جریان آب را مشاهده نمایید.

۴. شیلنگ را دوباره به ماشین لباسشویی متصل کنید:

بعد از اینکه مطمئن شدید مسدودشدگی رفع شده است باید شلنگ را به ماشین لباسشویی متصل کنید. اطمینان حاصل نمایید که شلنگ تخلیه را به درستی به ماشین لباسشویی متصل می کنید. اگر اینکار به درستی انجام نشود ممکن است باعث ایجاد نشتی گردد.

  • ماشین لباسشویی را بدون لباس به راه بیندازید تا مطمئن شوید مشکل لوله تخلیه حل شده است. همچنین می توانید نقطه ارتباطی بین ماشین و شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ نشتی وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید